România e Raiul mașinilor la mâna a doua: câte au fost înmatriculate în 2019

de: Răzvan Băltărețu
29 12. 2019

O statistică pe 2018 arăta că mai puțin de 10% din mașini sunt noi. Iar cifrele din România, în 2019, nu sunt mai bune. Mașinile second hand sunt mai numeroase ca niciodată.

În octombrie 2019, șeful Dacia a spus că e supărat e români că își cumpără prea des mașini din afară. Declarațiile sale de atunci sunt acum susținute cu cifre de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

Conform Direcției, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a depăşit, în România, 147.700 de unităţi în primele zece luni ale anului, în creştere cu 21,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2018. Dar apoi vin cifrele pe mașini second hand. Înmatriculările au scăzut, față de 2018 cu 6,05%, dar volumul e la 408.616 de exemplare.

Astfel, totalul de înmatriculări autoturisme noi şi rulate a ajuns, la nivel naţional, la 556.405 unităţi. Statistica aceasta e pe primele 10 luni din an. Abia în 2020, în primăvară, vom avea o imagine de ansamblu mai bună pentru România.

Dacia încă are trecere în România

Conform datelor oficiale, în intervalul ianuarie – noiembrie, din cele 147.789 de autoturisme noi înmatriculate în România, cele mai multe au fost Dacia – cu 45.307 unităţi. Asta înseamnă o creştere cu 35,07% faţă de acelaşi interval din anul anterior.

Raportat doar la nivelul lui noiembrie, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia, cu 4.494 de exemplare, Ford (1.204 unităţi), Renault (1.010 unităţi), Skoda (1.009 unităţi) şi Volkswagen (829).

Au fost însă consemnate în noiembrie și înmatriculări mai exotice: câte o unitate din Bentley, Ferrari şi Rolls Royce.

Pe segmentul autoturismelor rulate, cele mai multe înmatriculări s-au înregistrat la: Volkswagen – cu 111.974 unităţi (-5,88%, faţă de primele 11 luni din 2018), BMW (44.591 unităţi, -0,17%) şi Audi (40.79 unităţi, -6,05%).

Sigur, second hand înseamnă orice mașină care nu e nouă. Dar mai este o problemă mare aici: vârsta medie a mașinilor SH este de 15 ani. Cifrele prezentate la începutul anului arată că, în 2018, în România parcul auto mai vechi de 20 de ani reprezenta 21,4% din totalul mașinilor.